Nyima uit Gambia kan haar school afmaken

Zojuist was ik samen met Carla op de school van Nyima, het meisje dat 10 jaar geleden met behulp Van SKB4GAMBIA in Nederland is geopereerd. Ik mocht haar een cheque overhandigen namens een gulle gever uit Groenlo, de Lions club Oost Achterhoek en de vele schenkers die het nieuws over het mogelijk stoppen van haar school via Facebook of het Achterhoek nieuwsblad hadden gelezen.  Deze cheque staat garant voor een bedrag zodat Nyima haar lagere school kan afmaken en mooie start kan maken op de juniorschool.  We hebben haar samen met schoolhoofd Patience bezocht in haar klas.  Ze was een beetje overweldigd door ons bezoek maar was erg blij met dit goede nieuws. Fijn om te zien dat het goed met haar gaat. We kregen zelfs haar rapport te zien en daar mag ze heel erg trots op zijn! Het is een hele slimme dame en als ze haar onderwijs blijft volgen kan ze nog veel gaan betekenen voor haar land!