Goede doelen

De Lionsclub Oost Achterhoek zet zich in voor verschillende goede doelen.

Stichting Paardrijden Gehandicapten Oost-Achterhoek

Ondersteuning van de Stichting om paardrijden voor geestelijk of lichamelijk gehandicapten mogelijk te maken. SPGOA zet zich in voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking. Door het paardrijden met of zonder hulp wordt een therapeutisch doel gecombineerd met sport of recreatie. Stichting wordt door allemaal vrijwilligers gerund.

Stichting Leergeld

Wat doet Stichting Leergeld? Het betaalt het lidmaatschap van kinderen van 4-18 jaar voor een sport- of muziekvereniging; het zorgt ervoor dat een excursie of kampweek wordt betaald of dat een jongen een gereedschapskist kan aanschaffen….Waarom doet Stichting Leergeld dat? In Nederland is sprake is van een groeiend aantal schoolgaande kinderen ( 10-15%) waarvan de ouders deze lidmaatschappen en activiteiten niet meer kunnen betalen. Voor deze kinderen dreigt uitsluiting. Deze stichting wil dat voorkomen! Hoe werkt Stichting Leergeld? Ze werkt met vrijwilligers. De financiële hulp vindt snel en in stilte plaats! De financiële bijdrage wordt echt gebruikt waar het voor nodig is in de vorm van een voucher. De hulp wordt bij u in de straat of om de hoek geboden. De Stichting garandeert korte lijnen en daadkracht! Met uw hulp kan Stichting Leergeld nog meer kinderen helpen dan de ruim 25.000 kinderen in Nederland voor wie dat tot nu toe is gedaan. Aarzel dus niet, maar steun deze Stichting! Uw kerstwenskaart draagt bij aan het geluk van deze kinderen.

Voor meer informatie: www.leergeld.nl

Kinderwensmobiel

Een simpele wens kan ook bijzonder zijn! Stichting KinderWensMobiel is er voor acuut of chronisch zieke kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om een dagje uit te gaan. Deze kinderen zijn afhankelijk van apparatuur en/of bedlegerig. Met behulp van een kinderambulance zorgen wij ervoor dat deze kinderen weer mobiel worden. De ambulance heeft een play-mobiel look, een sterrenhemel en een cd speler. Verder is hij kleurrijk ingericht en zijn er voldoende stoelen voor broertjes en zusjes.

KWF kankerbestrijding

STA OP TEGEN KANKER!! Kanker zo snel mogelijk terugdringen en onder controle brengen. We zijn er voor mensen die leven met kanker en de mensen die met hen samenleven. Kanker is een vreselijke ziekte die ons allemaal raakt. Eén op de drie Nederlanders krijgt gedurende zijn leven kanker, per jaar ruim 89 duizend mensen. Er sterven jaarlijks bijna 42 duizend mensen als gevolg van kanker. De ziekte is hiermee doodsoorzaak nummer één in Nederland. Miljoenen mensen delen een droom: een wereld waarin kanker niet langer een dodelijke ziekte is. Wat zou het mooi zijn als deze droom uitkomt. We doen er alles aan dit waar te maken. Wereldwijd werken wetenschappers naar die dag toe. Zo snel als zij kunnen. Zo snel als wij hen in staat stellen. We kunnen kanker onder controle brengen. Wij willen niet accepteren dat er zoveel mensen aan kanker lijden en er al te vaak aan overlijden.

Voor meer informatie: www.kwfkankerbestrijding.nl